25 Aralık 2012 Salı

Amigurumi Tavuk





                Amigurumi çalışmalarım devam ediyor. Yaptıkça daha çok yapasım var :) Bu tavugu çok önceden yapmıştım ama gagasını ve ayaklarını dikememiştim kısmet dün akşamaymış. Eşim yaptıklarım içinde en güzelinin bu oldugunu söyledi. Mutlu oldum ben de :)

Nasıl yapıldıgını da dilim döndüğünce anlatmak istiyorum. Her amigurumide oldugu gibi yine sihirli halkayla başlıyoruz. Halkanın içine 6 adet sık iğne yapıyoruz. Bir sontki sırada her sık iğneye 2 sık iğne yapıyoruz. Yani 12 sık iğnemiz oluyor. Bundan sonrası aynen şu şekilde. 2 sık iğne 1 arttırma Bir sonraki sıra her sık iğnenin üzerine bir sık iğne. Diğer sıra 3 sık iğne 1 artırma. Sonraki sıra her sık iğnenin üzerine bir sık iğne. Yuvarlağınızı ne kadar büyük yapmak isterseniz bu kural üzerinden artırabilirsiniz. Bu arada aslında böyle bi kural tabiki yok tamamen benim uydurmam :) Yuvarlağı istediğiniz büyüklükte yaptınız orta kısma geldiniz. 5 sıra her sık iğnenin üzerine sık iğne yapıyoruz. Yani artırmıyoruz -eksiltmiyoruz. Küçültme kısmına geldiğimizde ise artırma işlemlerinin aynısını uygulamalıyız ki yuvarlagımız düzgün olsun. Yani artırdıgımız yerde eksiltiyoruz bu defa. Kapatma işlemine geldiğinizde cok az bir boşluk bırakın ki içine elyaf doldurabilin. Tavugunuzun gövdesi hazır. Gözleri siyahla işledim ama boncuk kullananlar da oluyor. gagayı ayakları ve ibiği de kırmızıdan kare şeklinde uyduruk aparatlar örüp diktim. Çok sevimli olmamış mı ama ? :)

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin....

1 yorum:

Fikirleriniz benim için çok değerli:)