31 Aralık 2012 Pazartesi

Krepon Kağıdından Çerçeve Yapımı





Bu güzel ve şık çerçeveyi geçen akşam yaptım. Eşimle ne zamandır salonumuz için dekoratif ve uyumlu çerçeveler arıyorduk. Bugüne kadar öğrencilerimin getirdigi cercevelerle idare ettik ama artık uygun bir çerçeve almamız gerekiyordu. Ama şöyle gönlümüze uygun bir çerçeve ne yazıkki bulamadık.Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma bu şekilden şekile sokabildiğimiz ve bir o kadar da şık duran krepon kağıtları geldi. Sizde yapmak isterseniz ihtiyacınız olan şeyler biraz krepon kagıdı, mukavva, tutkal ve boncuk işlerinden kalmış bir avuç boncuk ve biraz sabır:) Ben fotografı koyduktan sonra fotograf çektim dolayısıyla fotografın oldufu yeri kapattım. Siz de önce çerçeveye koyacagınız fotografı yapıştırın. Aksi halde düzgün olmaz. Gelelim yapılısına. Öncelikle ne kadar büyüklükte bir çerçeve istiyorsanız o ebatlarda bir dikdortgen keselim. Sonra mukavvanın üzerini istediginiz renk krepon kagıdı ile kaplayın ki mukavva rengi gözükmesin. Tam ortaya fotografı yapıştırın. Şimdi etrafını süsleyebilirsiniz. Krepon kagıtlarından şeritler kesip bu şeritleri açın. Şeritleri elinizle gelişigüzel burusturarak fotografın etrafına yapıstırın. İlk basta bişeye benzemiyor ama bitince ne kadar güzel olduguna inanamayacaksınız:) En son kalan boncukları da gelişigüzel yapıştırın ve çerçeveniz hazır :)

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin....

7 yorum:

  1. ne kador hoş olmuş.ellerinize sağlık aslında bu tarz şeyler ilgi alanıma giriyor.bir fırsatını bulunca yapmaya çalışacağım.ben de yeni blog oluşturdum(asyadanesintiler.blogspot.com)ziyarete beklerim.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim, fırsat buldukça yapmaya calısıyorum ben de böyle seyler.. siz de deneyin mutlaka cok güzel duruyor :) sevgilerle..

    YanıtlaSil
  3. :) Ben de sizin bloğunuzu çok sevdim aslında yeni bir bloggersınız ve daha çok güzel şeyler yapacağınıza eminim. Koştum geldim ve ben de ekledim sizin izleyicinizim artık :)
    Bu arada bu çerçeve fikrini çok sevdim basit ama çok cici durmuş rengarenk olanından yapmak istiyorum bende :)

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Çok çok güzel olmuş ben de dekoratif gül ağacı yapmıştım krepon kağıdıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogunuzu gezerken gördüm :)krepon kagıdı cok hoş bi malzeme istediginiz sekili vereniliyorsunuz, biçok etkinlikte kullanılabilir aslında. bu bir örneği.. sizin keçiboynuzu çekirdeğiyle yapılan da çok hoş :)

      Sil
  6. çok hoş bir şey olmuş bu.çok beğendim.

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için çok değerli:)